piątek, 17 października 2008

Ciasto migdałowe z syropem pomarańczowym

Przychodzą takie dni, kiedy nachodzą mnie smaki nie dość skonkretyzowane, żebym wiedziała co upiec. W zanadrzu mam ten przepis na szybkie i bardzo smaczne ciasto. Jest nieskomplikowane i każdy sobie napewno z nim poradzi. Wewnątrz przeszywający słodki smak migdałów, z zewnątrz połączony ze smakiem pomarańczy. Jest tak samo nęcące jak ciasto cytrynowe.

100 g blanszowanych migdałów
200 g mąki
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
150 g cukru pudru
3 jajka
250 ml gęstego jogurtu (greckiego)
150 ml oleju z pestek winogron
syrop:
100 ml wody
150 g cukru pudru
1 duża pomarańcza
kawałek kory cynamonu (ja dodaję mielony cynamon)

Nagrzej piekarnik do 180 st. Okrągłą tortownicę wyłóż papierem do pieczenia, brzegi natłuść masłem.
Migdały zmiel (ja kupuję gotowe mielone migdały), wymieszaj z mąką, sodą, proszkiem i cukrem.
W osobnej misce rozkłóć jajka, połącz z jogurtem i olejem.
Mokre składniki dodaj do suchych i dokładnie wymieszaj.
Przelej masę do tortownicy, piecz przez pół godziny.
Do rondla wlej wodę i sok wyciśnięty z pomarańczy. Wsyp cukier puder, dodaj skórkę otarta z pomarańczy i cynamon.
Gotuj przez 7-8 minut na średnim ogniu. Odstaw do wystudzenia.
Upieczone i przestudzone ciasto wyjmij z tortownicy, pokrój na kawałki, przed podaniem polej syropem z pomarańczy.

Brak komentarzy: