środa, 15 października 2008

Halvas - greckie ciasto migdałowe

Przepis na który przypadkowo się natknęłam, ale tak mi zapachniało, że zapisałam od razu i wrzucam je na bloga. Jeszcze go nie próbowałam, ale może ktoś mnie uprzedzi. Czekam wtedy na wieści :) przepis by annnk

kostka masła
1,5 szklanki cukru pudru
1 szklanka cukru zwykłego
szklanka kaszy manny
8 jajek
szklanka mączki migdałowej (myślę, że zmielone migdały ją zastąpia)
3 łyżki bułki tartej
4 pomarańcze
2 cytryny
3 łyżki wody
2 łyżeczki cynamonu

Cukier puder rozpuścić w maśle na jednolitą masę, po wystudzeniu wbijać po kolei żółtka, ucierając mikserem.
Dodać kaszę mannę, mączkę migdałową oraz sok i startą skórkę z pomarańczy i cytryny (cytrusy należy wcześniej sparzyć i wyszorować). Wszystko zmieszać.
Ubić pianę z białek na sztywno i połaczyć delikatnie z resztą masy. Piec w wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą tortownicy przez godzine w 170 st. C do zrumienienia.
Z cukru, 3 łyżek wody i cynamonu ugotować syrop, dodać sok z cytryny.
Wystudzone ciasto wyjąć z formy i polać gorącym syropem.
Można podawać z lodami lub z greckim jogurtem wymieszanym z łyżeczką miodu.

Brak komentarzy: